Digitalisering serviceorders

Digitalisering serviceorders

Bij Burghouts Verbouw | Service-onderhoud is afgelopen maand een nieuw digitaal systeem voor de stroom van service- en onderhoudsorders ge├»mplementeerd. Voor de opdrachtgever betekent dit een nog betere service en kwaliteit van onze dienstverlening tegen een concurrerende prijs. Met deze verbeterslag willen we de interne en uiteindelijk ook externe administratieve last verminderen en altijd de beste man, op het juiste moment, op de goede plaats krijgen. John Derks vertelt: "Al onze servicemedewerkers hebben een tablet waarmee ze direct alle informatie tot hun beschikking hebben voor het uitvoeren van de order."

Voorheen werd de bon op papier uitgedraaid en werd deze klaar gelegd in het postvak van de betreffende medewerker. Nu krijgt hij de order direct op de tablet te zien nadat deze in het systeem is opgenomen. De vakman kan zelf een afspraak maken met de klant en is daardoor flexibel in zijn dagindeling. Hierdoor kunnen we nog beter plannen naar de wens van de klant. Via de tablet zijn tevens alle gegevens beschikbaar die wij hebben gekregen van de opdrachtgever. Dat zijn bijvoorbeeld de adresgegevens en de naam en telefoonnummer van de huurder of contactpersoon. Als opdrachtgevers willen, kunnen we deze informatie verder uitbreiden met objectgegevens, tekeningen, foto's en dergelijke.

Na de uitvoering meldt de vakman de order gereed en registreert zijn uren en gebruikte materialen. Het systeem levert daardoor direct de benodigde gegevens voor facturering aan onze administratie.

"De komende tijd gaan we meer ervaringen opdoen met het systeem en onze opdrachtgevers benaderen om de voordelen van het systeem maximaal te benutten. We gaan met hen in gesprek over de mogelijkheden van data-uitwisseling via XML-bestanden. De werkorders met de door ons toegevoegde informatie en de actuele data van de vastgoedportefeuille van de opdrachtgever kan van grote waarde zijn in de ketensamenwerking. Wij zien alleen maar voordelen!"

┬ę 2013 - Burghouts BV | Product Plus Reclamebureau Nijmegen